Witam na nowym projekcie w klimatach Fantasy. Przejdę od razu do sedna. Projekt będzie podzielony na dwa segmenty:
- Faza Kreacji
- Faza Historii
W ramach fazy kreacji, gracze wcielają się w bogów, którzy w pierwszych dniach świata tworzą go od podstaw. Początkowo bogowie nie mają żadnej postaci, ani nie można rozróżnić ich ze względu na moc. Każdy z bogów przez te kilka dni jest tylko niematerialnym słowem, imieniem, które ma nieograniczoną moc stwarzania. Mimo to ustalimy sobie kilka zasad:
Faza Kreacji
By nie wejść innym graczom w dziedzinę, której chcą być bogiem, przed stworzeniem świata stworzymy już część karty waszego boga. Każdy bóg po stworzeniu świata utraci swe wszechmocne moce, na rzecz maksymalnie 3 dziedzin, którymi będzie się zajmować. Tak więc przed fazą kreacji dobrze by było znać wasze domeny. Dzięki temu jak ktoś będzie bogiem śmierci, to na jego barki w trakcie tworzenia zrzucicie tworzenie zaświatów, a nie na barki bóstwa życia. Domeny mogą być dowolne, tak ogólne jak i sprecyzowane. Oczywistym jednak powinien być fakt, że jeśli bóg z domeną ogólną Żywioł Ognia, będzie chciał w jakiś sposób wpłynąć na wulkan należący do boga Wulkanów, to bóg ze specjalizacją jest w niej lepszy niż ten ogólny, ale za to ogólna domena daje większe możliwości. Do tego warto również wziąć pod uwagę ilość domen, którymi bóstwo się zajmuje. Jeśli ma je trzy, to swoją moc rozdziela na te trzy i w starciu z bóstwem mającym tylko jedną domenę, ma dużo mniejsze szanse na zwycięstwo. Np bóstwo Wiatru Wschodniego, które jest jeszcze patronem morza i nieba, będzie miało słabszy wiatr, niż bóstwo które jest tylko i wyłącznie patronem Wiatru Zachodniego. Dodatkowo, jak widać w powyższym przykładzie, jeśli dwóch graczy chce tą samą domenę, ale żaden nie chce zrezygnować, można ją rozbić między nich.
Każdy bóg, podczas każdego dnia stworzenia, ma prawo do stworzenia maksymalnie 3 rzeczy. Jako MG będę was informować jeśli stworzycie zbyt dużo. Np tworząc swój pałac jako jedną rzecz traktujemy zbudowanie budowli, jednak wypełnienie jej specjalnie do tego celu stworzonymi strażnikami jest już drugą rzeczą w akcie stworzenia danego dnia. Dni stworzenia świata będzie 7.
W trakcie kreowania świata macie dowolność tego co stworzycie, jednak warto zapoznać się z różnymi mitologiami i przemyśleć co się tworzy. Najlepiej pogadać z graczami i wspólnie ustalić koncepcję. Kolejność dodawania elementów do świata i ich konstrukcja, będzie wpływać sumarycznie na świat i jest niezwykle ważna. Stworzenie ziemi i roślin, bez wody powoduje że rośliny te albo zakładamy że umrą albo żyją używając czegoś innego niż woda. Warto też zwrócić uwagę na tworzenie ogólne i szczegółowe. Jeśli napisze ktoś że tworzy zwierzęta, to po prostu tworzy wszelakie zwierzęta jakie istnieją w naszym świecie. Może jednak uściślić że tworzy zwierzęta, w tym dinozaury lub jeśli już ktoś stworzył zwierzęta albo planuje dodać je później, stworzyć tylko jeden konkretny gatunek, ale szczegółowo opisać jaki on właściwie ma być np wziąć glinę, ulepić kobietę i mężczyznę, a następnie tchnąć w nich swym oddechem duszę. Przy braku klarowności MG będzie się domyślał na swoją rękę, a także scalał pewne elementy naturalnymi mechanizmami. Np tworząc planetę ze skał, zakładamy że będzie tam grawitacja z góry, ale jeśli bardzo chcecie zawłaszczyć sobie jej stworzenie, możecie rozpisać sobie ją jako coś co wy stworzyliście, mimo powstania wcześniej planety ze skał.
Jako wszechmocni możecie stworzyć miejsca, gdzie wstęp będzie niemożliwy dla śmiertelników lub konkretnych istot, jednak nie jesteście w stanie stworzyć miejsca, gdzie inne bóstwa nie będą miały wstępu, gdyż koliduje to z początkową waszą wszechmocnością.
Przy tworzeniu świata nie polecam marnować swoich zdolności na artefakty, bo można stworzyć je spokojnie później, chyba że taki artefakt będzie miał ogromne znaczenie dla istnienia i działania świata jak np greckie płótno na którym każda nitka to czyjeś życie i bogowie olimpijscy z jego pomocą kontrolowali śmiertelników.
Pamiętajcie też o siedzibie bogów lub siedzibie własnej, czymże są bogowie bez Asgardu lub Olimpu.
I na koniec pamiętajcie o wyznawcach. Ich los leży w waszych rękach, ale po kreacji w fazie historii wasze losy się splotą. Od ich chęci wyznawania was, będzie zależeć wasza moc, jak i istnienie, więc nie udupcie ich zbytnio na starcie.
Faza Historii
Gdy już świat zostanie ukończony, Kiertun wasz stwórca, odbierze wam wszechmoce, zostawiając was tylko z domenami. Od tej pory będziecie mogli grać na dwa sposoby, jako bóstwo lub śmiertelnik.
Faza Historii w budowie