Erulem

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Witaj w multiwersum boga Erulema!


4 posters

    Temat Techniczny

    Husarz Ognia
    Husarz Ognia
    Admin


    Liczba postów : 290
    Join date : 02/06/2019
    Age : 29
    Skąd : Kraków

    Temat Techniczny Empty Temat Techniczny

    Pisanie by Husarz Ognia Sro Cze 12, 2019 1:54 am

    Temat Techniczny Greek-Mythology-Stories-Chaos-and-Gaia-1

    Witam na nowym projekcie w klimatach Fantasy. Przejdę od razu do sedna. Projekt będzie podzielony na dwa segmenty:

    - Faza Kreacji
    - Faza Historii

    W ramach fazy kreacji, gracze wcielają się w bogów, którzy w pierwszych dniach świata tworzą go od podstaw. Początkowo bogowie nie mają żadnej postaci, ani nie można rozróżnić ich ze względu na moc. Każdy z bogów przez te kilka dni jest tylko niematerialnym słowem, imieniem, które ma nieograniczoną moc stwarzania. Mimo to ustalimy sobie kilka zasad:



    Faza Kreacji

    By nie wejść innym graczom w dziedzinę, której chcą być bogiem, przed stworzeniem świata stworzymy już część karty waszego boga. Każdy bóg po stworzeniu świata utraci swe wszechmocne moce, na rzecz maksymalnie 3 dziedzin, którymi będzie się zajmować. Tak więc przed fazą kreacji dobrze by było znać wasze domeny. Dzięki temu jak ktoś będzie bogiem śmierci, to na jego barki w trakcie tworzenia zrzucicie tworzenie zaświatów, a nie na barki bóstwa życia. Domeny mogą być dowolne, tak ogólne jak i sprecyzowane. Oczywistym jednak powinien być fakt, że jeśli bóg z domeną ogólną Żywioł Ognia, będzie chciał w jakiś sposób wpłynąć na wulkan należący do boga Wulkanów, to bóg ze specjalizacją jest w niej lepszy niż ten ogólny, ale za to ogólna domena daje większe możliwości. Do tego warto również wziąć pod uwagę ilość domen, którymi bóstwo się zajmuje. Jeśli ma je trzy, to swoją moc rozdziela na te trzy i w starciu z bóstwem mającym tylko jedną domenę, ma dużo mniejsze szanse na zwycięstwo. Np bóstwo Wiatru Wschodniego, które jest jeszcze patronem morza i nieba, będzie miało słabszy wiatr, niż bóstwo które jest tylko i wyłącznie patronem Wiatru Zachodniego. Dodatkowo, jak widać w powyższym przykładzie, jeśli dwóch graczy chce tą samą domenę, ale żaden nie chce zrezygnować, można ją rozbić między nich.

    Każdy bóg, podczas każdego dnia stworzenia, ma prawo do stworzenia maksymalnie 3 rzeczy. Jako MG będę was informować jeśli stworzycie zbyt dużo. Np tworząc swój pałac jako jedną rzecz traktujemy zbudowanie budowli, jednak wypełnienie jej specjalnie do tego celu stworzonymi strażnikami jest już drugą rzeczą w akcie stworzenia danego dnia. Dni stworzenia świata będzie 7.

    W trakcie kreowania świata macie dowolność tego co stworzycie, jednak warto zapoznać się z różnymi mitologiami i przemyśleć co się tworzy. Najlepiej pogadać z graczami i wspólnie ustalić koncepcję. Kolejność dodawania elementów do świata i ich konstrukcja, będzie wpływać sumarycznie na świat i jest niezwykle ważna. Stworzenie ziemi i roślin, bez wody powoduje że rośliny te albo zakładamy że umrą albo żyją używając czegoś innego niż woda. Warto też zwrócić uwagę na tworzenie ogólne i szczegółowe. Jeśli napisze ktoś że tworzy zwierzęta, to po prostu tworzy wszelakie zwierzęta jakie istnieją w naszym świecie. Może jednak uściślić że tworzy zwierzęta, w tym dinozaury lub jeśli już ktoś stworzył zwierzęta albo planuje dodać je później, stworzyć tylko jeden konkretny gatunek, ale szczegółowo opisać jaki on właściwie ma być np wziąć glinę, ulepić kobietę i mężczyznę, a następnie tchnąć w nich swym oddechem duszę. Przy braku klarowności MG będzie się domyślał na swoją rękę, a także scalał pewne elementy naturalnymi mechanizmami. Np tworząc planetę ze skał, zakładamy że będzie tam grawitacja z góry, ale jeśli bardzo chcecie zawłaszczyć sobie jej stworzenie, możecie rozpisać sobie ją jako coś co wy stworzyliście, mimo powstania wcześniej planety ze skał.

    Jako wszechmocni możecie stworzyć miejsca, gdzie wstęp będzie niemożliwy dla śmiertelników lub konkretnych istot, jednak nie jesteście w stanie stworzyć miejsca, gdzie inne bóstwa nie będą miały wstępu, gdyż koliduje to z początkową waszą wszechmocnością.

    Przy tworzeniu świata nie polecam marnować swoich zdolności na artefakty, bo można stworzyć je spokojnie później, chyba że taki artefakt będzie miał ogromne znaczenie dla istnienia i działania świata jak np greckie płótno na którym każda nitka to czyjeś życie i bogowie olimpijscy z jego pomocą kontrolowali śmiertelników.
    Pamiętajcie też o siedzibie bogów lub siedzibie własnej, czymże są bogowie bez Asgardu lub Olimpu.

    I na koniec pamiętajcie o wyznawcach. Ich los leży w waszych rękach, ale po kreacji w fazie historii wasze losy się splotą. Od ich chęci wyznawania was, będzie zależeć wasza moc, jak i istnienie, więc nie udupcie ich zbytnio na starcie.



    Faza Historii

    Gdy już świat zostanie ukończony, Kiertun wasz stwórca, odbierze wam wszechmoce, zostawiając was tylko z domenami. Od tej pory będziecie mogli grać na dwa sposoby, jako bóstwo lub śmiertelnik.

    Faza Historii w budowie
    Husarz Ognia
    Husarz Ognia
    Admin


    Liczba postów : 290
    Join date : 02/06/2019
    Age : 29
    Skąd : Kraków

    Temat Techniczny Empty Re: Temat Techniczny

    Pisanie by Husarz Ognia Sro Cze 12, 2019 2:07 am

    Temat Techniczny 35adfdba15

    Od razu w tym temacie możecie wrzucić pierwszo-fazowe karty postaci, oczywiście po wcześniejszym uzgodnieniu między sobą domen. Przykładowe KP:

    Imię: Kiertun
    Domeny: Uniwersum

    Przykładowe domeny dla potrzebujących inspiracji:

    Agonia, Bogactwo, Brzydota, Chaos, Ciemność, Czas, Góry, Inżynieria, Lasy, Leczenie, Księżyc, Miłość, Mord, Morza, Muzyka, Nauka, Niebo, Nienawiść, Niezwykłe istoty, Ogień, Piękno, Podróż, Pogoda, Pokój, Porządek, Powietrze, Pożądanie, Prawo, Pustynie, Rośliny, Rozpacz, Rzemiosło, Sen, Słońce, Sprawiedliwość, Szaleństwo, Sztuka, Śmierć, Światło, Ubóstwo, Walka, Woda, Wojna, Zbrodnia, Zabawa, Zaraza, Ziemia, Zima, Zwierzęta, Życie

    Jeszcze na koniec zwrócę uwagę iż każda domena ma swoje dobre i złe strony medalu. Np bóg Zarazy co prawda potrafi wywoływać epidemie, ale też może spojrzeć łaskawym okiem na chorego i zabrać od niego chorobę lub chociaż uśmierzyć ból. Zawsze więc znajdzie się ktoś chętny na wyznawanie danego bóstwa i zawsze też pojawią się różne do niego podejścia (strach lub miłość względem niego, etc.).
    Wrex
    Wrex


    Liczba postów : 20
    Join date : 02/06/2019
    Age : 24
    Skąd : Gdańsk

    Temat Techniczny Empty Gilius

    Pisanie by Wrex Sro Cze 12, 2019 3:00 am

    Temat Techniczny MknfNwGn

    Imię: Gilius
    Domena: morza i oceany, nauka


    Ostatnio zmieniony przez Wrex dnia Wto Lip 02, 2019 2:12 am, w całości zmieniany 1 raz
    Czarna Maria
    Czarna Maria


    Liczba postów : 7
    Join date : 17/06/2019

    Temat Techniczny Empty Re: Temat Techniczny

    Pisanie by Czarna Maria Nie Cze 23, 2019 1:03 am

    Temat Techniczny Befeaf2363_76542253_o2

    Imię: Demetriz
    Domeny: Leczenie, Życie, Pory Roku
    avatar
    Kraken


    Liczba postów : 14
    Join date : 04/06/2019

    Temat Techniczny Empty Re: Temat Techniczny

    Pisanie by Kraken Nie Cze 23, 2019 11:40 pm

    Temat Techniczny 78aa323b226902121e31c90440f8c81b

    Imię: Faustus
    Domeny:
    Lasy, Chaos, Szaleństwo
    Husarz Ognia
    Husarz Ognia
    Admin


    Liczba postów : 290
    Join date : 02/06/2019
    Age : 29
    Skąd : Kraków

    Temat Techniczny Empty Re: Temat Techniczny

    Pisanie by Husarz Ognia Nie Lip 07, 2019 4:48 am

    Faza Historii - Zasady i Mechanika

    Gra Śmiertelnikiem
    W każdej chwili możemy przejść na granie śmiertelnikami, na normalnych zasadach rpg, wtedy też podam zasady co do tworzenia postaci. W trakcie gry śmiertelnikami nadal można grać bogami, jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że bieg czasu w świecie gry drastycznie spowolni, co wymusi dużą cierpliwość nim poszczególne plany bóstw się zrealizują.

    Gra Bogiem
    Na razie póki mamy zakończone tworzenie świata, pogramy bogami, tworząc z wolna historię i głębię świata, w którym jak już tego zapragniecie, zagramy śmiertelnikami.

    Poziom Mocy
    Jest współczynnikiem, który ogólnie opisuje wypadkową wszystkich fizycznych jak i mentalnych charakterystyk posiadanych przez żywe istoty. Oznacza to że jest uniwersalnym miernikiem, który jasno pokazuje zależności pomiędzy istotami. Obejmuje wszystkie poziomy bytu od ludzi przez mitologiczne potwory, aż po samych bogów. Przyjmuje różną wartość, gdzie jeden to zwykły szary człowiek, zaś około dziesięciu to najpotężniejsi bogowie będący panami panteonów. Gdzieś pomiędzy znajdują się herosi, prorocy, mityczne bestie, demony i słabsi bogowie.
    Mechanika gry zakłada, że istoty o takim samym poziomie mocy są sobie równe.
    Poziom mocy rośnie wykładniczo, oznacza to że istota o mocy sześć jest znacznie silniejsza od istoty o mocy pięć, choć różnica wynosi tutaj tylko jeden punkt.

    Punkty Akcji
    Punkty akcji odzwierciedlają ilość czynności jakie może wykonać bóg w przeciągu jednej rundy gry. Ich początkowa wartość wynosi tyle ile poziom mocy danego boga. Ich liczba spada wraz z kolejnymi akcjami podejmowanymi przez boga. Wzrasta jednak do wyjściowego poziomu wraz z nastaniem nowej fazy deklaracji.

    Gromadzenie Punktów Akcji
    Jeśli stanie się tak, że w bóg w ciągu rundy nie wykorzysta całego swojego potencjału może część tej energii odłożyć na bardziej krytyczny moment. Jest to dosyć często spotykana praktyka. Obowiązują jednak pewne limity, które ograniczają nadmierne zgromadzenie energii w jednym miejscu. Po pierwsze bóg może odkładać najwyżej dwa punkty akcji na rundę. Nawet gdyby bóg otrzymał od innych bogów kilka dodatkowych, wciąż mógłby zgromadzić tylko dwa z nich. Po drugie, maksymalny limit zgromadzonej energii wynosi jeden punkt, plus kolejny jeden za każde dwa punkty w poziomie mocy. Tak więc mając 10 poziom mocy, można maksymalnie zachomikować dodatkowe 6 punktów akcji.

    Limit działań
    Większość działań, które podejmują bogowie zużywa ich punkty akcji, tylko najdrobniejsze moce i działania takie jak przemówienie do jednej osoby na ziemi nie zużywają punktów akcji. Pozostałe moce robią to, jednak to ile kosztuje dana czynność zależne jest głównie od tego jak bardzo wpływa na rzeczywistość, oraz jaki teren obejmuje. Zgodnie z tym boskie interwencje można podzielić na cztery klasy:
    Drobne - drobne wydarzenia, które równie dobrze mogły by mieć miejsce bez pomocy bogów, takie jak np. spowodowanie opadów śniegu w czasie zimowych miesięcy czy skłonienie biesiadników do wypicia kilku kieliszków za dużo, zaliczają się do drobnych boskich interwencji. Ich koszt to jeden punkt akcji, choć częściej są darmowe. Do kategorii tej zaliczyć też można używanie prostych mocy takich jak „objawienie snu” czy podszept”, o ile nie dotyczą one zbyt wielu osób.
    Małe - taki typ wpływu pozwala na sprowokowanie sytuacji która wprawdzie mogła zaistnieć jednak z małym prawdopodobieństwem. Przykładem może być wywołanie zaćmienia przez boga ciał niebieskich, bądź sprowadzenie w nędze bogatego kupca przez boga ubóstwa. Boskie moce takie jak "stworzenie pożywienia" również zaliczają się do kategorii małych ingerencji. Ich koszt wynosi dwa punkty akcji.
    Duże - interwencje łamiące prawa natury, jednak nie w sposób przesadny bądź wywołujące olbrzymie, ogólnoświatowe konsekwencje. Przykładem może być grom z jasnego nieba sprowadzony przez boga pogody, bądź sprowadzenie obłędu na całe miasto przez boga szaleństwa. Zaliczają się tu również moce takie jak "klątwa spalonej ziemi". Duże wpływy pobierają od trzech do pięciu punktów akcji.
    Ogromne - działania dostępne tylko najpotężniejszym bogom, które łamią wszelkie możliwe prawa natury zaburzając porządek rzeczy. Wypiętrzenie nowych gór na środku równiny przez boga ziemi czy przesunięcie księżyca z jego orbity przez boga ciał niebieskich. Umiejętności takie jak "stworzenie konstrukcji" bądź "wykucie artefaktu" to również ogromne boskie moce, które kosztują od sześciu punktów akcji wzwyż.

    Oczywiście nie tylko rodzaj ale i skala wydarzenia mają wpływ na to do jakiej kategorii zaliczyć można dany wpływ. Wiele, podobnych drobnych interwencji może przybrać formę małej bądź nawet dużej. Dlatego też ostateczny koszt w punktach akcji należy od decyzji mistrza gry.

    Rozgrywka - Fazy
    Rok - składa się na 4 rundy
    Runda - jest to pełna pora roku składająca się z 3 miesięcy. Co rundę generujecie punkty akcji. W zależności od sytuacji, czyli jak mocno będzie zagęszczona akcja, będę dawać podsumowania sytuacji w świecie raz na miesiąc, czasem częściej, czasem rzadziej.
    Tura - poszczególne potyczki, np emanacji Faustusa i Giliusa, będziemy sobie rozstrzygać turowo, ale dla szybszego ich rozegrania, nie na forum, a na mesendżerze.

    Deklaracje
    Gdy piszecie co wasz bóg robi i nie napiszecie w jakiej ma to być kolejności, albo jednocześnie, uznajemy że deklaracje napisaliście w sposób chronologiczny i rozwiązuję je po kolei.
    Teraz tak, w wątku gry na forum będziecie opisywać fabularnie co zrobiliście w danej rundzie lub miesiącu. Rzeczy tajne, mające być niespodzianką możecie schować w spoilerach. Będzie to rodzaj fabularnego podsumowania waszych działań.
    Wszelkie metagamowe elementy i te fabularne, ale wymagające więcej postów, będą się dziać na FB. Tam utworzę specjalną konwersację, w której będziecie rozmawiać jako bogowie, walczyć, wydawać deklaracje co robicie np na danym terenie. Oczywiście konwersacja będzie do czynności oczywistych i znanych wszystkim bogom. Rzeczy które mają dziać się poza wzrokiem reszty, zgłaszacie mi na priv i tam je sobie wspólnie omówimy.
    W moim podsumowaniu będę przedstawiał jak wasze działania odbijają się na całym świecie.

    W BUDOWIE!!!

    Sponsored content


    Temat Techniczny Empty Re: Temat Techniczny

    Pisanie by Sponsored content


      Obecny czas to Nie Kwi 28, 2024 8:31 pm